EXCHANGE SERVER 5.5 - SETUP ERROR !

Post by LuiG » Fri, 18 Aug 2000 11:32:27

Hello tout le monde ...

Je me permet de squater un peu ce forum, a la recherche d'une solution pour
Exchange SERVER !

En effet, j'ai un enorme probleme d'installation de celui-ci. Pas moyen
qu'il s'install en entier sans qu'il face des erreurs !

J'ai install NT Server, Service Pack 4, Option Pack ... le serveur tourne
nickel ...

JE met alors le CD de Exchange, je tappe mon "CD Key", je rempli les champs
: organisation name, Site name ... puis je met le compte user, que j'ai
defini comme admin du server, operator ...

Tout s'install correctement, puis apres il me dit "setup is installing
services and modify the registry" .. tout parrait normal, a part que les
disques ont l'air de travailler assez durs ...

Puis ERROR !

- The Command lodctr dsactrs.ini failed, returning an error code of <32>

je click sur OK et :

- Processing file 'D:\Server\SETUP\I386\server.ins', at or near line 153

An internal component has failed.

Micrsoft Exchange Server setup
ID No: c103798a

je click sur OK et :

- An internal component has failed.

Micrsoft Exchange Server setup
ID No: c103798a

pour finir je click sur ok :

Microsoft Exchange Server setup was interrupted before your new software was
fully installer

You can run Exchange Setup in its entirety at a later time to complete the
installation

Voila ! je comprend pas ... j'ai fais un tour dans le fichier qu'il me dis,
j'ai pas trouve de choses inormales a mon avis ... quelqu'un serait comment
faire pour arranger cela ? j'suis meme pret a l'invinter le resto :))

Je vous remercie d'avance ... c'est coool ...

Ciao

Luigi

EXCHANGE SERVER 5.5 - SETUP ERROR !

Post by Chris Scharf » Sun, 27 Aug 2000 04:00:00

On Sat, 26 Aug 2000 14:14:29 -0700, Count Maximillian Von Meow

>post in englesh you *in frog hahahahaha

Were you dropped on your head as a child or do you have to work at
being such an incredible moron?
--
Chris Scharff
Senior Systems Consultant

Exchange FAQ: http://www.veryComputer.com/
E-Mail Resource Guide: http://www.veryComputer.com/

EXCHANGE SERVER 5.5 - SETUP ERROR !

Post by Chris Scharf » Sun, 27 Aug 2000 04:00:00

Take a look at this MS KB article, it may help:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q251/1/81.asp

You can also get this article by sending an E-mail with a subject of

--
Chris Scharff
Senior Systems Consultant

Exchange FAQ: http://www.swinc.com/resource/exch_faq.htm
E-Mail Resource Guide:
http://www.mail-resources.com/resources/search.cgi

> [...]

>faire pour arranger cela ? j'suis meme pret a l'invinter le resto :))

>Je vous remercie d'avance ... c'est coool ...

1. Exchange 5.5 setup error on Windows 2000 Server

After running setup and ignoring the message about the
application not being compatible, I get a message "This
computer must belong to a Windows NT domain before
Microsoft Exchange can be installed".

I've used the Add/Remove Programs, as the machine is
running Terminal Services, but still get the error.

I only want to install the Admin Client software so that I
can get Backup Exec Exchange Agent running.

Any help much appreciated.

Thanks,
Doug

2. Exchange Server Training kits

3. Exchange 5.5 with Win2000 server Setup Error

4. Capture E-Mails for bad, mis-spelled or old address

5. new site setup: exchange server 5.5 on NT4srv : ERROR C1030B11 HELP PLEASE

6. Backup and restore.

7. Setup Error Exchange Server 5.5

8. Fremde EDB Datenbank importieren

9. Error 0xc002041d (during setup Exchange Server 5.5)

10. error Exchange Server 5.5 Setup

11. Error 0xc002041c during 5.5 on 2K server setup

12. 5.5 Setup Error server.ins near line 153

13. Exchange 5.5 Setup Error - "Exchange Directory service - service did not respond