Mach 64 unter X

Post by Thomas Shuste » Sun, 08 Dec 1996 04:00:00

Tachien....

Ich habe da ein Problem unter X...
Und zwar bekomme ich ums verrecken kein hoehere Aufloesung als 640x480 16
zum laufen. Ich habe eine ziemlich neue Version der ATI Mach 64 mit 1 MB
Speicher. Das einzigste was funktioniert ist der normale VGA 16 Treiber.
Wenn ich versuche den Mach 64 Treiber zu benutzen, erscheint beim Start
immer die Meldung: Use built in mode 320x200.
Er stellt die Aufloesung bei jedem anderen funktionierenden Treiber aus
320x200. Ich kann dann nur noch die  Virtuelle Aufloesung sein.

Woran kann das liegen ?

1. ATI MAch 64 vs STB PowerGraph 64

Hello All!

I have an option to buy with a new computer, either an STB Powergraph
64, or an ATI Mach64, both with 2 megs of VRAM.  I have looked at the
Hardware HOWTO, and it seems that both are supported by the XFree86
3.1.2 release.  What I am wondering, is not so much fact, but
opinions.  Others that have this card, does it work well in X?  I have
seen a Mach 32, but I have never seen the Mach64.  Are both cards
approximately the same in terms of performance?

Thanks for any info that you may be able to give me!

Jason

--

"All Hail the American Night"

2. OSR5 Q: How do you fix a corrupt /etc/utmp ? :-\

3. Diamond Stealth 64 Video VRAM or ATI Graphics Pro Turbo (Mach 64)?

4. Color xterm problems in 3.2 X

5. S3 964 Diamond Stealth 64, ATI Mach 64 and Gateway Vivitron 1776 - Help!!!

6. ncftp 2.0.1 and kernel 1.2.5

7. Stealth Video 64 or ATI Mach 64

8. OpenBSD 2.9 + X 4.1 on a Dell Inspiron 2500?

9. ATI Mach 64 Drivers?

10. ASUS PCI 264CT MACH 64

11. ATI Mach 64 & COM4

12. ATI Mach 64 Problems