Yast2 Error

Post by Buck Turgidso » Tue, 02 Jul 2002 04:10:57

I am using Suse 7.2 and KDE.  When I go to the yast2 utility, I get an
error that says "Error while reading configuration file".

Does anyone have any idea what this means, and how to resolve it?  I
hate to reinstall the package.

--

Yast2 Error

Post by Michael Heimin » Tue, 02 Jul 2002 05:22:14

Buck Turgidson

Quote:> I am using Suse 7.2 and KDE.  When I go to the yast2 utility, I
> get an error that says "Error while reading configuration file".

> Does anyone have any idea what this means, and how to resolve it?
> I hate to reinstall the package.

No, seldom use yast2, it gets in my way...;-)

However,  open an xterm, 'su -' and:
# strace yast

Perhaps this shows more info, about the file being a problem for
yast.

Michael Heiming
--
Remove the +SIGNS case mail bounces.

1. Suse 7.0; Yast2, kinternet, rc.dialout und ich komme nicht ins Internet

Hallo,

folgendes Problem: Die Verbindung ins Internet am Prompt klappt perfekt.
Zumindest kann ich andere Rechner anpingen ...
Wenn ich aber mit YaST2 den Internetzugang fr's KDE konfigurieren will,
schmiert YaST2 bei der Modemerkennung ab - obwohl das wie gesagt,
konfiguriert ist und l?uft. Folglich schreibt YaST2 auch keine
Konfigurationsdateien - welche fehlen, wei? ich also nicht. Unter anderem
(?) fehlt die /etc/rc.dialout, die kinternet gerne h?tte um den
Internetzugang zu konfigurieren.
Leider finde ich keinerlei Dokumentation, was sich kinternet da so
vorstellt. Wenn mir jemand einen hinweis auf eine Doku, oder auch nur
einfach eine funktionierende und vielleicht etwas dokumentierte rc.dialout
schicken k?nnte, w?re ich sehr dankbar.

Danke
Ralf

Entschuldigung fr das Crossposting, aber ich habe die Frage schon einmal
vor einigen Tagen gestellt und keine Antwort bekommen :-(

2. Apache under win95 and DOS box...

3. Yast2 help!!

4. Compiling mush-7.2.5 on Linux

5. Cannot enter yast2 using SuSE 6.4 (and the right password) ?

6. Can't mount SCSI CD-ROM: Wrong major or minor number

7. Getting modem to be accepted by YAST2 config

8. 16 bpp/AfterStep

9. Routing with Suse Linux and Yast2

10. Suse 6.4 Yast2 printer setup

11. installing Suse 7.0 with YaST2

12. USB scanner exists to Yast2, does not exist to SANE

13. SuSE 6.3 Yast2 bug