TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Thomas Hub » Sat, 24 Aug 1996 04:00:00

Ich habe das Logo unserer Uni als TrueType Font fuer
W*nd*ws. Gibt es eine Moeglichkeit, diesen in einen
postscript-Font zu konvertieren ?
(Ich moechte ihn mit StarWriter benutzen)

                Thomas
--
*--------------------------------------------------------------------*
| 'Real programmers confuse christmas and halloween,                 |

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Ralf Doebli » Sat, 24 Aug 1996 04:00:00

|> | 'Real programmers confuse christmas and halloween,                   |
|> | because Dec 25 = Oct 31.'                                            |
|> |                                                              |
|> | Thomas Huber   4900 Langenthal   Switzerland          PGP available  |

Man koennte z.B. den Adobe-treiber fuer Windows benutzen und einen Text mit
allen Zeichen ausgeben. Wenn man die Ausgabe in eine Datei umlenkt, dann steht
da auch dr komplette Font drin - je nach Einstellung im Treiber als Typ42 oder ...

Ralf
--
Ralf Doeblitz      | Phone/Fax: +49-531-360923

Germany            | WWW:       http://members.aol.com/Doeblitz/

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Randolf Sker » Sat, 24 Aug 1996 04:00:00

Thomas Huber wrote at 23 Aug 1996 08:32:43 GMT in de.comp.os.linux.x :
: Ich habe das Logo unserer Uni als TrueType Font fuer
: W*nd*ws. Gibt es eine Moeglichkeit, diesen in einen
: postscript-Font zu konvertieren ?
: (Ich moechte ihn mit StarWriter benutzen)

Fontmonger (l"ohnware) kann das.

-- Randolf
| Randolf Skerka                http://www.heim2.tu-clausthal.de/~randolf |

+-----------= Welcome to the traffic jam on the data highway =------------+

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Bernd Woll » Thu, 29 Aug 1996 04:00:00

: Ich habe das Logo unserer Uni als TrueType Font fuer
: W*nd*ws. Gibt es eine Moeglichkeit, diesen in einen
: postscript-Font zu konvertieren ?
: (Ich moechte ihn mit StarWriter benutzen)
:
:
:               Thomas

--
Hallo, Thomas !

in der iX stand vor einiger Zeit einmal etwas darueber.  Ich glaube es war
in iX 2/96 Seite 180. Ob in einer anderen iX noch etwas mehr stand kann ich
gerade nicht sagen. Irgend wie dachte ich, das der Artikel etwas laenger war.

gruss
  bernd

--

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Peter Suetterl » Fri, 30 Aug 1996 04:00:00

Quote:>Ich habe das Logo unserer Uni als TrueType Font fuer
>W*nd*ws. Gibt es eine Moeglichkeit, diesen in einen
>postscript-Font zu konvertieren ?
>(Ich moechte ihn mit StarWriter benutzen)

In der letzten IX stand glaube ich etwas dass die neueste Version von
GhostScript (4.0) auch Truetype unterstuetzt, vielleicht hast Du damit
Glueck?  Bezugsadresse hab ich leider nicht hier (das Heft liegt zu
Hause), aber such mal nach Aladdin.

  Peter

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Peter "Pit" Suetterlin                      http://www.uni-sw.gwdg.de/~pit
Universitaets-Sternwarte Goettingen

 -- * -- * ...-- * -- * ...-- * -- * ...-- * -- * ...-- * -- * ...-- * --
Come and see the stars!             http://www.kis.uni-freiburg.de/~ps/SFB
Sternfreunde Breisgau e.V.          Tel.: +49 761 278588

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Sami Lai » Sat, 31 Aug 1996 04:00:00

> [...]
>  GhostScript (4.0) auch Truetype unterstuetzt, vielleicht hast Du damit
>  Glueck?  Bezugsadresse hab ich leider nicht hier (das Heft liegt zu

Could someone translate this thread for me? I'm interested in font converter
too, but I can not understand a single word about this (german?)...

--

PGP Public key available from http://www.iki.fi/lane/pubkey.asc.

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by roo » Mon, 02 Sep 1996 04:00:00

> [...]

I have the logo of our Universety as TrueType for

Quote:>>  >W*nd*ws. Gibt es eine Moeglichkeit, diesen in einen

W*nf*ws. Is it possible to convert it in Postscript

Quote:>>  >postscript-Font zu konvertieren ?

I would like to use it whith StarWriter

Quote:>>  In der letzten IX stand glaube ich etwas dass die neueste Version von

In the last IX i think there was something about GhostScript (4.0) supporting
Truetypes. Berhaps you have luck with it.

Quote:>>  Glueck?  Bezugsadresse hab ich leider nicht hier (das Heft liegt zu

I have the address at home and will look it up.i But try
to search for Aladdin.

Quote:>Could someone translate this thread for me? I'm interested in font converter
>too, but I can not understand a single word about this (german?)...

Kann Jemand mir helfen ich verstehe kein einziges wort Deutsch.

;-)

>--

>PGP Public key available from http://www.iki.fi/lane/pubkey.asc.

------
Thierry Coutelier

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Paul Seel » Mon, 02 Sep 1996 04:00:00

[Posted and mailed]

Quote:>>  >Ich habe das Logo unserer Uni als TrueType Font fuer

> Could someone translate this thread for me? I'm interested in font converter
> too, but I can not understand a single word about this (german?)...

\begin{translation}
 The first person said that he has got the logo of his university as a
 TrueType font and that he'd like to convert it to a PostScript font so that
 he can use it with StarWriter.

 The answer says that in the last issue of the german computer mag i'X an
 article states that the newest version of GhostScript (4.0) can read TrueType
 fonts too and that maybe the original poster might be so lucky as to find a
 possibility of a conversion included.
\end{translation}

The article was published in issue 8/96 and describes the features of the
current version of "Aladdin Ghostscript 4.0". Maybe the article is included
on the english pages of the WWW server "http://www.heise.de/ix". Anyway, the
URL for the Ghostscript homepage: "http://www.cs.wisc.edu/~ghost/index.html".

                                                   Regards, Paul *8^)
--

   African Music Archive - Institute for Ethnology and Africa Studies
   Johannes Gutenberg-University   -  Forum 6  -  55099 Mainz/Germany

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Marius Kjeldah » Tue, 03 Sep 1996 04:00:00

> Could someone translate this thread for me? I'm interested in font converter
> too, but I can not understand a single word about this (german?)...

Seeing that several people have already translated it for you, my guess
is that to use the truetype font you either have to get a X-server which
supports true-type fonts directly OR get the font converted to
postscript.

I do not know if Ghostscript is able to convert from one font format to
the other, but it could probably give you some eps files that you could
include in your starwriter document.

Marius

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Martin Ste » Wed, 04 Sep 1996 04:00:00

: Ich habe das Logo unserer Uni als TrueType Font fuer
: W*nd*ws. Gibt es eine Moeglichkeit, diesen in einen
: postscript-Font zu konvertieren ?
: (Ich moechte ihn mit StarWriter benutzen)

Fuer diesen Zweck habe ich hier ein perl-Script rumliegen, dass mir mal
jemand bei einer aehnlichen Frage zugemailt hat.

Bei Interesse kann ich es mailen bzw posten !

Was hat das eigentlich mit X bzw Linux zu tun ?

--
STN ATLAS Elektronik GmbH Bremen
Martin Stehr, ETS32, Kraftwerksimulation

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Jochem Huhman » Thu, 05 Sep 1996 04:00:00

> [...]

> jemand bei einer aehnlichen Frage zugemailt hat.

> Bei Interesse kann ich es mailen bzw posten !

> Was hat das eigentlich mit X bzw Linux zu tun ?

Nichts. Aber ich haette das Script auch gerne ;-)

> --
> STN ATLAS Elektronik GmbH Bremen
> Martin Stehr, ETS32, Kraftwerksimulation

Jochem

--

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Brian Wheel » Thu, 05 Sep 1996 04:00:00

>Nichts. Aber ich haette das Script auch gerne ;-)

>Jochem

>--
>-------------------------------------------------------------------

>-------------------------------------------------------------------

Any chance someone could translate this to english and have the conversation
also in english?  I find this topic really interesting, but also frustrating
because I don't understand it!  (My German is way rusty)

        Thanks!
        Brian Wheeler

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Sven Neuma » Thu, 05 Sep 1996 04:00:00

[...]
The discussion is quite off-topic, so I'll say it in a few words:
Someone is searching for a way to convert Windows-TrueType-Fonts to
Postscript-Fonts. There were two solutions proposed:
- Use a new version of ghostscript (4.0x)
  New versions of ghostscript can handle TrueType-fonts directly and I guess
  there's also some type of converting mechanism/utility included.
- A script, written in PERL, capapble of doing this conversion, was
  mentioned, but it's name or where to get it, is kept as a secret.

I hope that this helped you and you don't find my english too rusty...

Salut, Sven

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Randolf Sker » Thu, 05 Sep 1996 04:00:00

Sven Neumann wrote at 4 Sep 1996 16:40:35 GMT in de.comp.os.linux.x :

: Postscript-Fonts. There were two solutions proposed:

Another solution is to use the Windows-Program "fontmonger". Is works really
fine but its no public domain :(

-- Randolf
| Randolf Skerka                http://www.heim2.tu-clausthal.de/~randolf |

+----= Don't always say what you know, but always know what you say! =----+

TrueType Font -> PS-Font ?

Post by Karlo Gro » Fri, 06 Sep 1996 04:00:00

: >

[...]
: > --
[...]

: --
: -------------------------------------------------------------------

: -------------------------------------------------------------------

Ich auch!!! sogar fuer Linux :-)
Danke
--

smail:          Karl-O. Gross Blombachweg 11 40625 Duesseldorf Germany
voice:          0211/233191

1. CorelDraw PS Fonts <-> Ghostscript fonts mapping list wanted

Hi,
I'm using linux + ghostscript 2.6.1 + HP DeskJet at home for text processing
with TeX / nroff.
Since I'm the proud owner of the Corel Draw 3.0/4.0 CDROMS, I wonder whether
it is possible to map the Corel Draw Font names to the REAL 35 Postscript
Fonts using ghostscript.

The reason for this is the VERY POOR quality of the PS - Fonts coming with
ghostscript as they are derived from their X11 Bitmaps (!) and scaling to
some strange sizes (like 7 or 12.67) results in a certain staircase effect
I don't want.

The problem is, that I have ready - formatted Postscript files sometimes,
so I can't just replace the fonts used with some others that look the same
as this results in inappropriate spacing.

So I wonder whether the *real* Adobe fonts are there on the CDROM, just
renamed to e.g. PalmsSprings etc., so that a mapping to their REAL names
from within ghostscript would be possible.

Please, if anybody has a map, drop me some lines or at least point me to
the right FAQ. I've already tried Printing.HOWTO and fonts.faq (old version
though, didn't find a new one in comp.answers), but with no results.

Thanks

Bernd

2. i want to start an application automatically at boot in unix : Please help urgent !!!

3. Is there TrueType fonts or "vector fonts" for linux?

4. returning values from a function in a shell script

5. kernel: usb_control/bulk_msg: timeout

6. a 2 cpu machine on linux

7. Problems using fonts.alias to replace Type1 fonts with Truetype

8. Tools for converting TrueType or Type 1 fonts to common X font formats

9. get X winodw font from truetype fonts?

10. Fonts still not working (was: Help with TrueType fonts)

11. Over 1100 TrueType fonts now at the Font Empire