Problem with ODBC Connection to DB2 via PHP

Problem with ODBC Connection to DB2 via PHP

Post by Sylter » Wed, 26 Jun 2002 21:45:40

Hallo,

habe folgendes Problem
Ich m?chte mit PHP auf DB2 ber die ODBC Funktionen zugreifen.
Bekomme aber beim odbc-connect folgenden Fehler

Warning: SQL error: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Der
Datenquellenname wurde nicht gefunden, und es wurde kein
Standardtreiber angegeben., SQL state IM002 in SQLConnect in
e:\workbench\db2 connect\db2lib.php on line 10
Connection to database failed.
Warning: odbc_errormsg(): supplied argument is not a valid ODBC-Link
resource in e:\workbench\db2 connect\db2lib.php on line 14

Der ODBC Treiber ist meiner Meinung nach korrekt installiert, weil ich
per ACCESS auf die DB2 Datenbank zugreifen kann.

Ich vermute ich hab eher ein Problem mit der PHP Konfiguration.

Es ist eine Standardwindowsinstallation von PHP4 ber das EASYPHP 1.6
.
Ich habe leider bislang keine Informationen , die mir weiterhelfen im
Netz gefunden.

Hat irgendwer einen Tip ?!
(Den Tip eine andere DB zu verwenden ist bestimmt gut, aber nicht
m?glich ;-) )

Sabrina

1. inserting date or timestamp in db2 with php via ODBC

I am new to db2 and trying to insert a timestamp and/or date value into
a db2 table, using php via ODBC.

All tries fail. :-(
Format of timestamp or date is like the exsample in the manual.

Is this a bug or doing i am something wrong?

Btw: is there a solution to turn off the transaction log via ODBC
for inserting a large range of rows?

2. {ADMIN} Re: pg_dump potential bug

3. Connection problem do DB2 via ODBC

4. US-IL-CHICAGO-C/UNIX DEVELOPER-OPTIMA PARTNERS

5. [PHP] RPMs for PHP accessing PostgreSQL via ODBC over RedHat

6. Synchronize record in another table after record is updated?

7. Connection Problems from PHP to IBM DB2

8. Import Excel worksheet data into SQL 2000 with DTS

9. db2 connection via odbc?

10. DB2 OS/390 crashing after connection via DB2 Connect

11. PHP and DB2 - anyone done anything with PHP?

12. RPMs for PHP accessing PostgreSQL via ODBC over RedHat

13. RPMs for PHP accessing PostgreSQL via ODBC