True DBGrid Pro 6.0

Post by Max Ryaboshapk » Fri, 05 Mar 1999 04:00:00

Please, help!
The situation is the following:
The are 2 tables
First table      - Employee
1 - id
2 - name
3 - departmentid
Second table     - Department
1 - id
2 - name
I'd like to see the following fields in the TDBGrid table:
Employee.name, Department.Name
Then if changing the field Department.Name, TDBGrid DropDown has to show
possible choices
from the table Department, and the main thing - All the changes has to
be made to the field
Employee.departmentid, not to the field Department.Name.
Thanks in advance. Max.

1. True DBGrid Pro 6.0 + Checkbox (Bin am verzweifeln!)

Hallo VB'ler,

ich habe ein Problem mit meinem True DBGrid Pro 6.0.
Das TrueDBGrid ist an ein DataControl gebunden (per DAO)
Per SQL-Abfrage wird das Grid mit Adressen Datens?tzen aus einer Acces 97 DB
gefllt.
Die erste Spalte des Grids enth?lt eine CheckBox.
Diese Checkbox hat kein DataField. (ist also nicht an einen Datensatzfeld
gebunden)
Nun m?chte ich die Checkboxen beliebig an- und abw?hlen k?nnen. (GEHT LEIDER
NICHT)

Sinn und Zweck des ganzen:
Ich m?chte mir aus alle Adressen die jenigen ausw?hlen, fr die z.B. ein
Brief gedruckt werden soll.

Ich bin dankbar fr jede Hilfe :-)
Beispiel-Code w?re toll!

Gruss, Thorsten

2. Migrating database from one domain to another

3. True DBGrid Pro 6.0

4. sql server name

5. True DBGRID 6.0 Help - Please

6. Error 457

7. APEX announces True DBGrid Pro 5.0

8. Code set conversion - help me, pls

9. True DBGrid Pro - Unbound Column in Bound Mode

10. Aide pour True DBGrid Pro 7.0

11. REQ: Crack for True DBGrid Pro 7 or 8

12. APEX Releases True DBGrid Pro 5.0

13. Invalid result set state for update with VB5 and True DBGrid Pro