Delphi4

Post by Johannes Hermann Hochstei » Sun, 31 Dec 1899 09:00:00

Hallo,
ich habe einige Fragen zu Delphi4 Professional unter Windows 95B
in Bezug auf die Verwendung von Paradox-Dateien:
- Die ganze Handhabung mit der BDE erscheint mir berholt. Gibt es
        Alternativen?
- Die Datenbankverarbeitung ist (z.B. bei SQL-Befehlen) sehr lahm.
        Gibt es M?glichkeiten der Beschleunigung.
- Das Handbuch ist ja nicht gerade das Gelbe vom Ei. Auch in der
        mir bisher bekannten Literatur wird der ganze Bereich der
        Arbeit mit Paradox- und DBase-Files meist nur knapp gestreift
        ( in der Regel nur Zugriffe auf bereits existierende Dateien).
        Wer kennt deutsch- oder englischsprachige Bcher zu
        dieser Thematik.
mfG  Johannes Hochstein

1. MSSQLServer & Delphi4 DateTime problem

Hi everyone!

I have a little problem.
I'm using D4(C/S) & Native driver and when i try edit or append record
with DateTime
i have a sintaxis convesion error.
The date format i'm using is dmy? but MSSQL   dont understand it/
I wrote SP where i use "set dateformat dmy" - doesn't work.
When i use ODBC and mdy format it's OK, but with another date format -
don't work.
Then i set DateMode in Alias for MSSQLServer -nothing.

Please, help.

Anton P. Kravtsov

2. Creating DDF's...

3. Delphi4 and MsSQL server

4. Update takes an insanely long time

5. Operation not Applicable(ODBC 3.5 And Delphi4)

6. US-NJ: PRINCETON-ORACLE CLINICAL DEVELOPERS/ TESTERS

7. ODS API for Delphi4

8. Parameters for setting up a linked server to Oracle

9. SQL7/Delphi4 and Images

10. Delphi4

11. Delphi4 isapi DLL accessing MsSQL 6.5 through IIS4 on a different machine

12. Ms-SqlServer7 and Delphi4.02 (Especially BDE)