ODBC, SQL and trapping error on VB 4.0

Post by Roberto Medina Día » Thu, 07 May 1998 04:00:00

Hola a todos/Hello to All

        Estoy desarrollando una aplicacin cliente servidor
con MS Visual Basic 4.0 y con MS SQL Server 6.5, cuando
en la aplicacin cliente se solicita una operacin en la
Base de datos (por ejemplo borrar un registro) ejecuto
un store procedure en el servidor, pero si existe un error
la aplicacin solo recibe el error 3146-ODBC Fail.

?Cmo puedo hacer para que la aplicacin cliente sepa que tipo
de error sucedi realmente?

(a veces es por integridad referencial y/o aveces
por espacio insuficiente en de base de datos, etc.)

Saludos y de antemano muchas gracias

Atentamente
Roberto Medina

Hello to all:

I'm working in a client/server application with VB4.0 and
SQL Server, when I active a store procedure in SQL from
client application and an error is caused, I recive only
one error messagge (3146-ODBC Fail).

How can I know the real error? (relationship violation,
primary key duplicate, no space, etc.)

thanks a lot

Atentamente
Roberto Medina

1. Trapping ODBC Errors in VB 4.0 - HOW ???

I have a VB4.0 prog which is using ODBC to access an SQL Server.

I want to ODBC Errors such as a failure to connect to the database
instead of having the usual error msg and dialog come up.

Problem is How ??

Any ideas appreciated

TIA

Andy

2. Manipulating Sql Server Errors In An Access Project

3. Error Trapping: MS Access errors not trapped in VB code

4. Problem with TBatchmove ??

5. Trapping SQL error in VB before ADO raises run-time error

6. End-User Reporting Tools

7. D3NT VB/RPC/ODBC Error Handling/Trapping

8. HowTo? Data link properties

9. Trapping ODBC 2.0 errors in VB 3.0

10. VB-SQL Error Trapping

11. ADO error trapping in VB + SQL Server 2000