Living in the past

Post by Bob » Sun, 29 Jun 2003 06:32:19

Quote:

> what are the symptoms of the fast cpu bug you are talking about??

Duh! It don't run! D'OH!

Quote:>can
> you point me to the documentation of it?????

You follow this newsgroup? You'll find many posts there? You may also check
tvakatter.com. Funny I'd have to tell such a staunch supporter of a dead GUI
such things?

Living in the past

Post by Bob » Sun, 29 Jun 2003 06:40:41

> I have used 300dpi vs. 600dpi and I can noticeably see the difference in
> quality. And 1200dpi is even more of a difference. Resolution is an
obvious
> ingredient that is an easy target but these printers have undergone lots
> more change in their protocols.

> GEOS

Living in the past

Post by Hans Lindgre » Sun, 29 Jun 2003 06:43:32

Well, that is correct. I often meet Windows engineers who don't know how
the DOS prompt works. They just can click on cute little icons. When they
are forced to use the command line they shiver. OTOH, I have my bread secured
for the rest of my life. But *that* makes me stressed......will I ever get
retired? <BG>

BR,
Hans

> Older PC users who were exposed to DOS remember all the eccentricities.
Kids
> are clueless about DOS. Even their games are all Windows oriented. I rarely
> see a DOS book in a computer section of Barnes and Noble, for example.
The

Newsgroups: be.politics
Subject: Re: voedselsubsidies
Date: Fri, 27 Jun 2003 23:39:36 +0200

Quote:> Ze beseffen het eindelijk.
> De subsidies zwieren de pan uit, diegene die er rijkelijk van profiteren
> zijn de boeren. Zij kunnen nog steeds 3 - 4 keer subsidies ontvangen per
> koe, per are graan.. (voor de "handige" boer dan).
> Het werd eens tijd dat men daar het mes inzette.
> Ik woon in een boere-streek (pajottenland) en ik weet hoe het er aan toe
> gaat.
> De sukkel van de noeste werker, die had geen cent, de handige zakenman,
> leefde van de subsidies.

Toch effe reageren. Landbouw subsidies bestaan niet. Dit zijn
voedselsubsidies. Ik verklaar me nader. Het EEG voedselbeleid is gestart op
een moment dat het grootste deel van ons voedsel diende ge?mporteerd te
worden. We waren voor ons voedsel sterk afhankelijk van de import. De mensen
besteden op dat moment 80% van hun inkomen aan voedsel. Aan landbouw was
geen boterham te verdienen dus vele stopten en de situatie dreigde verder
uit de hand te lopen. De enige oplossing om er voor te zorgen dat we
zelfvoorzienend waren was om de landbouwers een eerlijke prijs voor hun
producten te geven (is hetzelfde principe van de wereldwinkel). Zo werden de
importbeperkingen en de exportsubsidie in het leven geroepen. Dat dit
systeem werkte bewezen de melkplas en graanberg in de jaren tachtig. Was dit
systeem duur ??? NEE ; voor 4500 Fr per inwoner per jaar (totale kostprijs
van het voedselbeleid) was een Europese inwoner verzekerd van een OVERSCHOT
aan voedsel van uitzonderlijk goede kwaliteit aan betaalbare prijs.
Ondertussen besteed een Belg slechts 16% van zijn inkomen aan voeding.

Is overschot erg ??? Als ik op een buffet word uitgenodigd en ik moet als
laatste de laatste restjes bij elkaar*n heb ik genoeg, maar ik zal toch
het gevoel hebben dat ik tekort had. Een traiteur zal er dus voor zorgen dat
hij wat overschot heeft, die hij nadien vernietigd. Die overschot heb je
natuurlijk wel ergens betaald. Het lastige aan voedsel is dat de
marktprincipes hier niet op werken. Het idee van een tekort zal de prijs
gruwelijk uit de pan doen springen terwijl een licht overschot de prijs
enorm doet zakken want de maag is niet elastisch. Men gaat niet meer of
minder eten afhankelijk van de prijs. Een kunstmatig overschot, zoals
gecre?erd door het EEG voedselbeleid, houd dus de prijzen stabiel en laag
voor de consument. En de boer kan net in leven blijven.

Wat is er sinds de jaren tachtig veranderd. Het systeem werkte te goed er
werd een melkquotum in het leven geroepen. De melkplas is sindsdien verleden
tijd. men heeft enkel nog een strategische reserve. Ook op andere producten
zijn de exportsubsidies zwaar ingekrompen. In de jaren negentig is daar
rechtstreekse inkomenssteun in de plaats gekomen. Men word niet meer beloond
voor het afleveren van voeding maar gewoon voor het aanwezig zijn. In mijn
ogen een slechte evolutie. Ondertussen is de administratie over het hoofd
van elke boer gegroeid.

Wat betekend dat in de praktijk .... ik ben net zoals aannemer iemand voor
wie gekozen is. Ik heb dus nooit mijn job gekozen en zou graag stoppen als
ik mocht van de bank. In '83 toen mijn vader stierf was ik 15 jaar en
verkocht ik mijn eerste koe voor rekening van mijn moeder. de prijs was toen
56.000 Fr ..... daar moet ik er nu 3 van dezelfde kwaliteit voor hebben. We
hadden toen 215 dieren waarvan 75 melkkoeien. Door het invoeren van het
Quotum heb ik momenteel nog 115 dieren waarvan 55 melkkoeien. De melkprijs
is vergelijkbaar met de prijs van toen maar ik heb wel Quotum moeten kopen
om dezelfde hoeveelheid melk te kunnen blijven leveren. Ondertussen staan
dus de stallingen half leeg maar moet er wel verder ge?nvesteerd worden in
onderandere milieu. Ik ben 12 jaar voor eigen rekening aan het boeren en kan
geen frank laten zien. Echt met die 280.000 Fr rechtstreekse inkomenssteun
doe je niets als de bank elk jaar 1,3 milj komt halen. Misschien ben ik wel
heel slecht in mijn job .... zal dan wel zo zijn ...

Living in the past

Date: Fri, Jun 27, 2003 17:40 EDT

Depends upon what you are printing.

[...]

Post by hyubs » Sun, 29 Jun 2003 16:07:04

what makes ensemble out of date??  is word processing, spreadsheeting,
graphic design, web access, email and newsgroup reading out of date??

> Just another amazingly stupid comment. DOS is also outta date but will run
> purrfectly on that same PC. Ensemble is sadly outta also. What's your point?
> (Except for the 1 on top of 'yer head?)

Living in the past

Post by hyubs » Sun, 29 Jun 2003 16:08:47

why is it junk??   pc133 sdram is just fine..   you really cannot tell a
difference in performance while running juat about any windows or geos
program..   and even thoug i got ddr, it still hardly shows any
performce like what i get on my gpc, which boots instantly.. something
windows can't seem to ever do.

> Crappy PC100/133 SDRAM? Yeah that junk is dirt cheap.

Living in the past

Post by hyubs » Sun, 29 Jun 2003 16:10:29

> Duh! It don't run! D'OH!

but ensemble lite runs  on my athlon 2000+..  so what are you talking
about???  if it runs it runs..    please clarif what you mean by geos
having a fast cpu bug.

Quote:

> You follow this newsgroup? You'll find many posts there? You may also check
> tvakatter.com. Funny I'd have to tell such a staunch supporter of a dead GUI
> such things?

why not be a friend adn do it for me since you know about it and i don't.

i would do the same for you..

Living in the past

Post by Bob » Sun, 29 Jun 2003 22:04:44

Go read the articles.

> [...]

GUI

> why not be a friend adn do it for me since you know about it and i don't.

Living in the past

Post by Bob » Sun, 29 Jun 2003 22:04:43

It's WP is sorely lacking any advanced features or even simple ones like
tables. The "spreadsheet" has the same problems the web browser is a joke,
and email is totally unreliable.

> what makes ensemble out of date??  is word processing, spreadsheeting,
> graphic design, web access, email and newsgroup reading out of date??

Living in the past

if u can't tell the difference I'm not surprised!

Post by Ray Kopczyns » Sun, 29 Jun 2003 22:37:21

<<...it still hardly shows any performce like what i get on my gpc, which boots
instantly.. something windows can't seem to ever do. >>

Actually, the GPC is not "booting" via the On/Off button on front.  That
happens only from a power-off/"Shutdown" state via the big switch on the back
of the machine.  That "instantly (on)" mode is simply coming out of the last
saved "state" of the system when it goes into a "suspend" mode via that switch
on the front - that takes about 2-3 seconds to "kick in" again when you turn it
back "on."  That's why you can leave a Writer file open, turn it "Off" from the
front, and have it come right back to where you left it -- hours later. I agree
that it sure seems like an intant boot.  :-)  Similar to the "instant on" TV's,
etc.

Ray

Living in the past

Post by Pat » Sun, 29 Jun 2003 23:14:21

Supply and Demand are always at work in determining pricing.

But the sweet spot is what governs the general pricing on memory from the
manufacturing point of view.

Sweet Spot = What memory types the manufacturers are tooled up for, to crank
out in large quantities, at the lowest per unit price. Not too long ago, it
was DRAM in 72-pin SIMM packaging. Then it changed to SDRAM in DIMM
packaging. Now DDR-SDRAM, and that's also changing as the mobo Front-Side
Bus speeds ramps up to 800MHz and higher (overclocked version of 1200MHz has
been announced). Why? Apple is going that route, Sun is going that route,
IBM is going that route. Its engineering trying to ring-out bottlenecks in
design and memory bus speeds definitely slow down the coupling between CPU
and memory access. Cache is like a band-aid to help alleviate the problem
but the better solution is to make the highways bigger and faster.

The reason for the speed is not to help GeoWrite or Word be quicker but its
for Networking and Video.

For one, Gigabit Ethernet absolutely requires a faster bus than what existed
up until now. This is all well documented and every engineer knows the math
involved. Also, Video is helped and large database arrays are helped. There
are many other bus related bottleneck scenarios that are helped.

The above apps are too esoteric for a GeoWrite or Word user. But those apps
aren't what determines the advancement in speed. The engineers don't say
"You know CBLANKII and HYUBSO are on to something, we don't need all this
speed for GeoWrite". They say, lets engineer one size that fits all and
offer it at a price point that is competitive with all the old stuff, that
we will replace with the new stuff.

Bottom Line: If your needs are modest, then by all means buy products that
fit your modest needs. But, be warned that the definition of what is modest
is a moving target and Bob can relate to quantity pricing on PCs, and what
modest (a relative term as it applies to a PC) offers you today vs. one year
ago, or five years ago!

> i htink prices are down  due to market saturation..  if they could
> command higher prices and get them, they would charge them!  these
> businesses are not charities..

Living in the past

Post by Pat » Sun, 29 Jun 2003 23:18:19

Kids are very smart and savvy about computers. For example, a smart four
year old is annoyed if you try to help them with using the computer. Don't
get your fingers near a smart kid who is hell bent on loading a game, I warn
you now. ;-)

All kidding aside, its true, DOS is an ancient command line that mostly
older users have knowledge about!

> [...]
secured
> for the rest of my life. But *that* makes me stressed......will I ever get

Post by hyubs » Mon, 30 Jun 2003 03:09:45

no one needs any of this speed anymore at this point in time...
computers are fast enough as stand alone devices...but progress is
progress and it is nice to have faster newer stuff as long as you can
afford it...

   what people really need in "first world" countries is faster online
access into every home.. it is the last mile that is the bottleneck.  56
k modems should be obsoleted just like 14.4 modems were...

> [...]

> but the better solution is to make the highways bigger and faster.

> The reason for the speed is not to help GeoWrite or Word be quicker but its

Living in the past

Post by hyubs » Mon, 30 Jun 2003 03:12:21

hey, i knew that all along, but the perception  of speed is what
counts..  when my windwos goes to sleep, so doe sthe hard drive adn when
it wakes up, it has to wake the hard drive adn then load the screen..
much slower process on my athlon 2000+ than with geos on the gpc.